top of page

Nieuwe regels bedrijfsafval

Binnenkort ontvangen alle Amsterdamse ondernemers een brief over nieuwe regels voor afval van bedrijven.

In de bijlage de brief naar de ondernemers en de Q&A opgesteld door de gemeente.


In het kort zijn dit de nieuwe regels: 


1.                      Bedrijfsafval niet meer in zakken op straat 

Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten dat bedrijven per 6 mei 2025 hun afval niet meer in losse vuilniszakken op straat mogen neerzetten. Ondernemers kunnen kiezen om het afvalcontract om te zetten naar een contract voor afvalcontainers. Als ze gebruik willen blijven maken van de vuilniszakken dan moet het afvalbedrijf het afval binnen ophalen. Er geldt voor de ondernemers een overgangsperiode om nieuwe afspraken te maken met hun afvalbedrijf.  


Vanaf 1 juli gaat de gemeente op deze regel ook handhaven. 


2.                      Sticker met adres ondernemer op afvalcontainer 

Sinds januari 2024 is het verplicht dat ondernemers een sticker op hun afvalcontainer hebben. Op de sticker staat het adres van de ondernemer. Zo kunnen we zien welke afvalcontainer bij welk bedrijf hoort. Dan kunnen we beter controleren of iedereen zich aan de afvalregels houdt. Ondernemers krijgen een adressticker van het bedrijf waar ze een afvalcontract mee hebben. Als de ondernemer geen sticker heeft gekregen dan moeten ze deze zelf opvragen bij hun afvalbedrijf.   


Als er nog vragen zijn dan kun je mailen naar projectenbedrijfsafval@amsterdam.nl




 



 
 
 

コメント


bottom of page